دهکده بهشتی جهان نما
نوشته شده توسط : مجله دلتا

ایران کشوری است که در هر گوشه زیبایی‌های منحصر به فردی دارد. شمال آن به سرسبزی و زیبایی، جنوب آن به سواحل دریای عمان و خلیج فارس و شرق و غرب آن در محاصره کوه‌ها و کویرها است.

روستای جهان نما

مطمئن باشید با دیدن تصاویر جهان نمای گرگان که در استان گلستان قرار دارد، برای یک بار هم که شده مسیر روستای جهان نما را در پیش خواهید گرفت. با ما در مجله دلتا همراه باشید.

بهشت جهان نما

باید بدانید که جهان نما یک بهشت است، چرا که طبیعت سبز آن، چشمه سارها، کلبه‌های جنگلی، خانه‌های روستایی و تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری آن بسیار زیبا و بی‌همتاست. این بهشت هم نام یک روستا و هم نام جنگلی از جنگل‌های هیرکانی است که جنگل جهان نما نامیده می‌شود.

روستای ییلاقی جهان نما به دلیل اینکه جزو روستاهای هدف گردشگری در استان گلستان است، برق سراسری ندارد برای همین بکر مانده است. قرار است از ساخت و ساز بی‌رویه در آن جلوگیری شود. با سفر به این جاذبه توریستی، روستای ییلاقی خوش آب و هوایی را خواهید دید که گاه صدای گوسفندان و سگ‌های گله را در آن می‌شنوید، پرندگان در آسمان پرواز می‌کنند و جنگل جهان نما سرسبزی خود را به رخ می‌کشد.

روستای جهان نما در گرگان

برای رفتن به این روستا چه نکاتی لازم است رعایت کنیم؟

اگر در سفرهای ایرانگردی خود قصد بازدید از این مکان‌های بی‌نظیر را دارید، نیاز است مسافتی خاکی و با شیب تند را طی کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود تا جای ممکن با ماشین‌های آفرود و شاسی بلند به این منطقه بروید. این روستا علی‌رغم توریستی بودن فاقد امکانات کافی و لازم است، بنابراین از قبل تمامی مواد غذایی، نان و آب را تهیه و باک بنزین خود را پر کنید. حتما لباس‌ کافی، کفش مناسب برای پیاده‌روی و گشت و گذار در جنگل و پتو و بالش همراه داشته باشید. هرچه رو به نیمه دوم سال پیش می‌رویم احتمال بارندگی و سرما در دهکده جهان نما شدت می‌یابد. بهترین زمان سفر در فصل بهار و تابستان و ماه مهر است. اگر طبیعت‌گرد حرفه‌ای نیستید از سفر به این روستا در نیمه دوم سال خودداری کنید.

جنگل و روستای جهان نما

پیشنهاد مطالعهبهشتی‌ترین دهکده‌های جهان را در مجله بخوانید.

 

 




:: برچسب‌ها: مجله دلتا,مجله گردشگری دلتا,جاذبه گردشگری,جاذبه های ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: